
Solucions intel·ligents per a un turisme urbà sostenible
El Palau de Congressos de València junt amb altres actors locals relacionats amb el turisme, ha participat en un projecte innovador d'àmbit internacional, el principal objectiu del qual és l'avaluació de l'impacte social i ambiental dels visitants i la identificació de solucions per a reduir-ho.
El Palau de Congressos de València junt amb altres actors locals relacionats amb el turisme, ha participat en un projecte innovador d’àmbit internacional, el principal objectiu del qual és l’avaluació de l’impacte social i ambiental dels visitants i la identificació de solucions per a reduir-ho.
Organitzat per Turisme València, i dirigida per experts de la Universitat de Breda de Ciències Aplicades, València ha participat en un projecte europeu finançat per la Comissió Europea denominat Scithos (SmartCity Hospitality), que pretén la creació de turisme d’oci i negoci sostenible a través de tècniques de gamificación.
La ciutat, junt amb Amsterdam, Belgrado, Darmstadt, Goteborg i Stavanger han sigut les seus triades per al llançament d’este nou mètode d’anàlisi. Este model compte a més amb eines de simulació i apps que permeten als participants reflectir a través d’elements del joc, situacions reals i contribuir a un millor enteniment dels diferents punts de vista de la resta de protagonistes del sector del turisme, aportant solucions conjuntes que incidixen en diferents aspectes com l’economia o l’ecologia.
Entre les entitats que han format part dels grups de treball participant activament en la discussió podem destacar, a més de Turisme València i el Palau de Congressos, l’Ajuntament de València, l’Empresa Municipal de Transports (EMT) , Fira València, l’Institut Valencià d’Edificació (IVE) i FairBnB
La importància d’este tipus de sessions de gamificación radica en la simplificació de situacions reals complexes a través del joc per a una millor comprensió dels efectes resultants de l’aplicació de determinades polítiques i a més dóna l’oportunitat de debat i interactivitat amb els principals stakeholders de la ciutat, establint una col·laboració mútua per a obtindre resultats satisfactoris.
Els primers resultats d’esta iniciativa pilot s’espera estiguen disponibles cap a final d’enguany. Si desitges saber més d’este projecte, pots consultar la pàgina web de Turisme.