Published On: 5 de novembre de 2009Categories: Uncategorized

Tony Nadal: Un entrenament en valors

Entrenador i familiar del tenista Rafa Nadal, ha sabut formar a esta gran figura no sols com a esportista d´elit, sinó també com a persona. Tony ha volgut compartir en ePalco els valors que encertadament ha sabut transmetre-li al seu nebot i que ha comptat en...

Entrenador i familiar del tenista Rafa Nadal, ha sabut formar a esta gran figura no sols com a esportista d´elit, sinó també com a persona. Tony ha volgut compartir en ePalco els valors que encertadament ha sabut transmetre-li al seu nebot i que ha comptat en el marc de la trobada “Lo que de Verdad Importa”.
El Palau de Congressos de València ha sigut l´escenari triat per al desenrotllament de la trobada “Lo que de Verdad Importa´´, el I Congrés de Jóvens amb Valors. Durant la seua celebració hem aconseguit parlar amb l´entrenador i tio de Rafa Nadal, Tony Nadal qui ens ha donat una visió amable del campió.

Què aporta Tony Nadal a una trobada com este?
Jo crec que tots els ponents de hui han tingut unes vivències extremes o més meritòries, i jo simplement he entrenat una persona que hui és un gran esportista d´elit. Li he volgut transmetre les coses com jo les veig. Hem fet un treball i ho hem tractat de fer el millor possible.
I per als jóvens que hui han estat atents a la teua intervenció?
Des del meu punt de vista la societat hui en dia ha de tornar a imprimir certs valors que estan en desús com l´esforç, la perseverança o la humilitat per a formar-se com a persones, sempre acompanyats de la correcció. D´esta manera és més fàcil complir els objectius en la vida.
Com ha sigut la teua relació durant els entrenaments amb Rafa?
Sempre he donat una gran importància als valors a l´hora d´entrenar i formar com a persona al meu nebot, fomentant en ell la disciplina, el respecte cap als altres i cap a les coses i l´autocontrol. Açò és el que ha permés que siga un xic com el que és en l´actualitat, amb molta humilitat i bondat.
Què és el més difícil a l´hora d´entrenar a un gran esportista?
Encara que a tu et vagen les coses molt bé, encara que tingues diners i èxit, hauràs d´aguantar-te, perquè hi haurà coses que no podràs controlar. Morirà un familiar. Et deixarà la nóvia. I t´hauràs d´aguantar. Això s´ha d´entrenar, el mateix que en el tenis el drive. És fonamental per a ser més feliç i millor persona.
Desmitifica´ns a l´heroi com has aconseguit forjar el campió?
No hi ha cap secret. Nosaltres diem que sempre està el factor sort, però eixa sort amb molt de treball és més fàcil que aparega. Eixa ha sigut la nostra fórmula, treballar molt tant l´aspecte mental com el físic. Ja que el primer és tan important com el segon.
Què és el que més destacaries de Rafa?
Quant a valors la seua bondat, és el que més elogi. A més és molt dòcil a l´hora del treball conjunt. Però sens dubte el més destacable és el seu maneig de la raqueta.
Finalment, què canviaries de la societat actual perquè es tingueren en compte els valors que ens has comentat?
Amb el treball des de les institucions, amb les autoritats i els propis jóvens tractaria que es construïra una societat millor. Que tornara el respecte a la gent i a l´entorn que en els últims anys ha decaigut molt. L´orde i la disciplina és important i s´han d´incorporar al camí de la joventut.

Junt amb Tony Nadal ha participat en l´encontre Jaume Sanllorente, un periodista que després de conéixer en persona la realitat de l´Índia va abandonar la seua acomodada vida per a evitar el tancament d´un orfenat a Bombai fundat la ONG Somriures de Bombai, que hui ajuda a més de 6.000 persones dels carrers de la ciutat. Els altres dos conferenciants han sigut Pedro García Aguado i Nando Parrado. El primer, campió del món de waterpolo i or olímpic en Atlanta 96 qui va explicar com va aconseguir eixir del món de les drogues i utilitza les seues experiències per a evitar que els jóvens cometen els mateixos errors. Per la seua banda Parrado, supervivent de l´accident aeri en els Andes ocorregut fa 37 anys, on van romandre 72 dies aïllats i l´odissea dels quals va inspirar la pel·lícula Viven!